FrågaARKIVÖvrigt12/03/2007

Hur hittar man äldre propositioner?

Hej Plan & bygglagen. Var kan jag hitta Proposition 1985/86:1 sid 713-714? har sökt webben utan resultat.

Lawline svarar

Hej, Såvitt jag känner till går det inte att gratis på webben få tag på äldre propositioner än de från 1989/90. Om du ofta behöver tillgång till propositioner föreslår jag att du tecknar ett abonnemang på någon juridisk servicetjänst, exempelvis Thomson fakta, se http://www.thomsonfakta.se/ . Andra sätt att få tag på propositioner är att vända sig till välsorterade bibliotek, givetvis allra helst juridiska bibliotek. Du kan också kontakta regeringskansliet. Med vänlig hälsning
Markus OlssonRådgivare