FrågaARKIVÖvrigt28/02/2007

Tillgänglighet av propositioner

Hej! Hur skall man gå till väga för att få tag på dessa tre propositioner? Prop. 1986/87:99 KU 1986/87:29 rskr 1986/87:226 Tack på förhand!

Lawline svarar

Hej! Tyvärr så går det inte att få tag på propositioner m.m. som är äldre än 1991/1992 utan att gå till de tryckta källorna, de finns helt enkelt inte publicerade på Internet. Om Du däremot är intresserad av nyare offentligt tryck någon annan gång så kan jag rekommendera riksdagens hemsida som du finner http://www.riksdagen.se/templates/R_SubStartPage____5029.aspx . Där kan man både läsa handlingarna och beställa ut dem, mot en viss kostnad. Så mitt råd här är att gå till biblioteket där de utom i undantagsfall har offentliga tryck i bokform. Med Vänlig Hälsning
Ida ForssRådgivare