Anklagad för stöld på arbetsplatsen

Jag har blivit anklagad för stöld på jobbet, dom visar 4st pappers kopior på återköp jag gjort och en övervaknings film som visar att jag är själv i kassan men ej att jag tar några pengar! Idag kallade internrevisorn in på möte och sedan skickade hem mig på engång och ska höra av sig för vidare info. Vart vänder man sig med detta ?

Lawline svarar

Hej och tack för Din fråga!

Jag skulle råda Dig att avvakta vidare information från internrevisorn eller vända Dig direkt till denne med Dina funderingar. Det krävs starka bevis och en dom för att kunna fälla Dig för stöld.

Önskar Dig lycka till!

Med vänlig hälsning,

Emina Gaspar-Vrana

Emina Gaspar-VranaRådgivare