FrågaSKADESTÅNDSRÄTTRänta17/03/2013

Beräkning av dröjsmålsränta

hej , jag har blivit berättigad ett skadestånd på 18.000kr och vill ha hjälp med att beräkna räntan och vad slutsumman blir , händelsen inträffade 14/12 - 2011

Lawline svarar

Hej,

Tack för din fråga.

Den ackumulerade dröjsmålsräntan fr.o.m. den 14 december 2011 till idag uppgår till 2 186,5 kr och det totala skuldbeloppet uppgår följaktligen till 20 186,5 kr.

Med vänlig hälsning,

Rikard WahlströmRådgivare