Felaktiga uppgifter vid ansökan

Hej! Jag pluggar juridik för det sociala arbetet och vet att det står någonstans om att ange felaktiga uppgifter vid ansökan om bistånd t.ex. försörjningsstöd enl. SoL 4:1 hos socialtjänsten. Men jag kan inte hitta lagrummet. Hade vart jättebra om ni hade möjlighet att hjälpa mig med detta. Tack på förhand!

Lawline svarar

Hej

Bestämmelser angående återkrav på grund av felaktiga uppgifter hittar du i 9 kapitlet 1 § Socialtjänstlagen (2001:453), https://lagen.nu/2001:453.

Den här paragrafen hänvisar till 4 kapitlet 1 § Socialtjänstlagen (2001:453) som du nämnde i din fråga.

Vänliga hälsningar

Anonym AnonymRådgivare