Byte av handläggare

Jag undrar om jag har rättighet att få byta handläggare på arbetsförmedlingen försäkringskassan socialtjänsten? Då dem betett sig väldigt otrevligt mot mig.

Lawline svarar

Hej, tack för din fråga.

Det finns inget klart stöd i lag för byte av handläggare, men det finns ändå möjlighet till att kunna byta.

Är du missnöjd med bemötandet så bör du kontakta ansvarig chef och beskriva din situation. Du kan där framföra dina klagomål. Ger detta inget resultat kan du gå vidare genom att kontakta Socialstyrelsen som är tillsynsmyndighet till socialtjänsten.

Vänligen

Lisa NordbrandtRådgivare