FrågaSTRAFFRÄTTPåföljder25/12/2012

Lycka till

Hejsan! Tänkte ha sex med en tjej på en offentlig toalett, av ehm praktiska skäl, är detta lagligt eller finns det någon lag mot att vi exv går in på en toalett och hon suger av mig där? Självklart inget kladdande på toan utan den lämnas i samma skick som tidigare. Tacksam för svar!

Lawline svarar

Hej Oaktat era skäl så är det inga problem att göra vad ni ska så länge ni städar upp efter er. Tänk på den som kommer efter och lämna toaletten i samma skick som ni fann den. Närmast till hands ligger att tänka på 16 kapitel 16 § Brottsbalken om förargelseväckande beteende. För att ni ska dömas för det brottet krävs att ni med flit beter er på så sätt att någon kan bli störd av det ni gör. Då ni förhoppningsvis låser dörren och gör det ni ska så har ni gjort vad ni kunnat för att ingen ska kunna gå in under er aktivitet. Följaktligen kan ni inte dömas för förargelseväckande beteende. Ett råd från mig till dig är att fundera på en lite mer romantisk plats för era amorösa äventyr än en offentlig toalett, men annars, lycka till :)
John WidénRådgivare