Kvitto eller överlåtelseavtal vid överlåtelse av kommersiell lokal

Jag undrar hur man utformar ett kvitto vid överlåtelse av en kommersiell lokal. Är det något speciellt som man ska tänka på?

Lawline svarar

Hej, Det du bör använda dig av i detta fall är ett överlåtelseavtal rörande den kommersiella lokalen, som sedan signerias i två exemplar för både köpare och säljare. Av naturliga skäl kan ett sådant avtal inte publiceras här. Vidare bör ett sådant avtal skräddarsys efter de behov som finns för just lokalen i ert fall. Rådet är att använda er av ett avtal som kan köpas hos exempelvis en advokatbyrå eller annan sakkunnig på området. Säkerheten kan vara värd pengarna. Exempel på viktiga punkter kan dock vara den grundläggande rätten till lokalen om den grundas på ett hyresavtal, köpeskilling, belastningar på lokalen, ansvar efter överlåtandet, besiktning m.m. Vänliga hälsningar
Lawline RådgivareRådgivare