FrågaAVTALSRÄTTAvtal23/05/2012

Avtalsvillkor framgår ej av kontraktet

Jag har ett tillägg på 150kr/mån för en diskmaskin. Detta står dock inte reglerat i mitt hyreskontrakt. Har hyresvärden rätt att ta ut denna kostnad? Eller jag kan kräva pengarna tillbaka?

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga. Jag utgår från att ni har avtalat om ett hyrestillägg för diskmaskinen. Avsaknaden av detta i hyreskontraktet leder inte till att du är fri från betalningsansvar. Avtal är som bekant till för att hållas och du är således bunden att betala. Tobias Lindblom
Lawline RådgivareRådgivare