FrågaÖVRIGTTV-licens14/03/2012

TV-mottagare

Jag undrar om man måste betala tv-avgift om man bara har en dator med internet-uppkoppling.

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga

Alla som har en tv-mottagare ska betala tv-avgift. Som tv-mottagare räknas all utrustning som är avsedd för att ta emot tv-sändningar, oavsett mottagningssätt.

Exempel på tv-mottagare är tv, digital-box, dator med tv-kort, video med kanalväljare och inspelningsbar dvd-spelare.

En dator utan tv-kort och endast internetuppkoppling ger inte skyldighet att betala tv-avgift.

Vänligen

Angelica HageRådgivare