FrågaAVTALSRÄTTAvtal18/02/2012

Avtalsmallar på Internet

Hej vi är tre st kompanjoner som skulle behöva ett kompanjonsavtal, problemet är att desto mer man letar desto mer komplicerat verkar detta bli. Finns det någon mall som är enkel men änå komplett??

Lawline svarar

Hej, Det finns, som du upptäckt, en uppsjö av olika mallar tillgängliga på Internet. Dessa är av skiftande kvalité och mitt råd är att du, för att få ett så optimalt avtal som möjligt, vänder dig till en verksam jurist eller använder våra egna avtal som skräddarsys efter dina behov. På så vis kan du förhoppningsvis undvika framtida problem som kan uppstå på grund av ett dåligt formulerat avtal. Vänligen,
Mathias GunnervaldRådgivare