FrågaARKIVÖvrigt15/02/2012

Skolfråga

hej jag undrar om ett hyresavtal kan förverkas enligt 12:42 JB pga att den som hyr fastigheten inte följer en klausul i avtalet, om att inte få sälja något men ändå göra det. Kan villkoren ändras enligt 12:23 JB? kan en lokal inte överlåtas under några omständigheter, om det står något om det i hyresavtalet? kan en ny hyresgäst nekas pga att denne i framtiden kan tänkas komma att bedriva verksamhet som inte är förenligt med en klausul i avtalet? Kan hyresnämnden inte ge tillstånd till överlåtelse enligt 12:36 JB?

Lawline svarar

Hej! Lawline besvarar inte skolfrågor. Då detta är en del av en PM-uppgift i kursen C4 på Stockholms Universitet rekommenderar jag dig att läsa anvisad litteratur för att lösa uppgiften. Mvh,
Leo AnderssonRådgivare