FrågaÖVRIGTÖvrigt27/01/2012

TILLSTÅND ATT FILMA

Behöver jag något särskilt tillstånd för att, som representant för en svensk tv-kanal, filma på offentlig plats i Italien? I så fall - vart vänder jag mig för att få ett tillstånd?

Lawline svarar

Hej, Din fråga besvaras lämpligen av italienska myndigheter då det är italiensk lag som ska tillämpas vid filmande på italienskt territorium. Jag rekommenderar att du kontrollerar vilka eventuella tillstånd som behövs med polismyndigheten i den aktuella regionen. Vänligen,
Hampus SabelRådgivare