FrågaAVTALSRÄTTAvtal29/12/2011

Olycksfallsförsäkring

Min mamma har porslinständer, garantin för dessa gick precis ut, de var två års garanti. Hon bet på ett snöre och tanden gick av, täcker hennes sjuk och olycksfall försäkring?

Lawline svarar

Hej, Det är tyvärr inte möjligt att reda ut huruvida den aktuella försäkringen täcker eller inte då detta är beroende av försäkringsvillkoren. Försäkringsvillkoren varierar mellan olika försäkringsbolag etc. Mitt råd blir att du undersöker försäkringsvillkoren där det ska framgå vilken typ av olyckor/ sjukdom som täcks av just din mammas försäkring. Om du inte har tillgång till dessa blir mitt råd att du vänder dig till försäkringsbolaget i fråga då de garanterat kan redogöra för vad som täcks och inte. Lycka till!
Elin SchmidRådgivare