FrågaSTRAFFRÄTTÖvriga brott06/09/2011

SPELA IN SAMTAL

kan jag som förvaltare spela in vårdmöten jag deltar i på sjukhus. om inte vilken lag förbjuder mig det? jag behandlas mycket illa av en läkare vid dessa möten. var kan jag vända mig gällande bemötandet från denna läkare. Han skriker åt mig att det är de som bestämmer. Jag har sagt att jag vet det men att även jag har rätt att ha åsikter vid dessa möten. Vad jag förstår så vill han skrämma mig till tystnad sedan jag gjort en anmälan till socialstyrelsen gällande missförhållanden inom vården bl.a. överförskrivning av mediciner,bemötande av brukaren e.t.c. mvh kerstin p.s. jag är er evigt tacksam om ni kan svara mig i denna fråga.

Lawline svarar

Hej, Det är inte olagligt att spela in samtal som man själv deltar i. Så länge du är deltar i mötet är det fritt fram att spela in läkaren, även om han inte känner till att du spelar in. Jag hoppas att allt löser sig för dig. Hör gärna av dig om du har ytterligare frågor. Vänligen,
Hampus SabelRådgivare