FrågaEKONOMIÖvrigt10/04/2011

Överförande av lån

Hej! Jag har varit alldeles för snäll, jag har för tre år sedan tagit tre olika lån åt en annan person och sedan ett år tillbaka så har personen i fråga inte kunnat betala in något så nu har det hamnat hos fogden. Detta har förstört mitt liv och personen i fråga är villig att överta hela skulden men har själv skulder hos fogden, så jag undrar nu om det finns något kryphål. Något sätt att föra över allt till denna personen. Tack på förhand

Lawline svarar

Hej, Då det är du som står för lånen har du ingen möjlighet att föra över dessa på en annan person utan bankens godkännande. Då den andra personen har anmärkningar hos kronofogden torde chansen att banken skulle gå med på detta vara väldigt liten. Vänligen,
Andreas VinqvistRådgivare