FrågaSTRAFFRÄTTPåföljder23/11/2010

Preskription - bedrägeri

Hej jag undrar nar ar mitt fall preskiberat. Tydligen sa ar jag efter lyst hemma for Bedrageri sa dom vill inte utfarda ett Pass till mig. Jag har intygat att en person heter x. Hade alldrig traffat personen tidigare och han forde over pengar till mitt konto. Pa grund av detta far jag inget pass och ar i Thailand. Jag vet inte riktigt vad jag ska gora , kanske ni kan hjalpa mig.

Lawline svarar

Hej! Bedrägeribrottet preskriberas efter fem år enligt 35 kap. 1§ 2p. Vänligen
Hampus JohanssonRådgivare