FrågaAVTALSRÄTTAvtal23/08/2010

Måste jag ha kvitto för att återlämna en vara?

Hej, Det är så att jag köpte en produkt i en affär men jag fick inget kvitto efter produkt köpet. Jag återvände tillbaka nästa dag för att lämna tillbaka produkten men säljaren kräver att jag visar upp ett kvitto för att bevisa att jag har köpt den på den butiken. Även om jag förklarar att jag inte fick ett kvitto. Har jag rätt att lämna tillbaka varan även om jag inte har fått ett kvitto? Jag kan bevisa vilken säljare jag köpte produkten ifrån.

Lawline svarar

Hej! Kan du bevisa på annat sätt att du köpt varan i den aktuella butiken det aktuella datumet så ska det gå lika bra. Detta under förutsättning att ni kommit överens om "öppet köp" på varan du köpte men det verkar ju inte vara i den frågan tvisten ligger. Vänligen
Hampus JohanssonRådgivare