FrågaFAMILJERÄTTÖvrigt31/07/2006

Fördelning av arv

jag är ett särkullsbarn nu undrar jag ,min fars fru har avlidit och mina bägge halvbröder på kort tid.hur delas ett eventuellt arv upp. är jag nu ensam bröstarvinge? mina bröder hade ju barn.

Lawline svarar

Hej! Jag utgåt från att du menar ett kommande arv efter din pappa. Du har helt rätt i att du är enda bröstarvinge, men det förhindrar inte att arvet delas på dig och dina två avlidna halvbröder. Deras arv går vidare till deras barn och delas mellan dem. Hör gärna av dig om du har fler frågor. Mvh
Magdalena ÅhlbergRådgivare