Visum - USA

Vi skall åka till Usa under våren 2014. Både jag och min man har åkt fast för fortkörning och fått böter. Måste jag ansöka om turistvisum då eller hur gör jag?

Lawline svarar

Hejsan!

Vad uppskattat att Ni vänder Er till oss på Lawline!

Som svensk medborgare behöver man inte söka visum. Likväl måste Ni söka inresetillstånd via ett webbformulär samt betala en ansökningsavgift. Att Ni ha blivit bötfällda i USA kan vara en omständighet som talar för att Ni blir nekade inresetillstånd.

Lycka till!

Mvh

Lawline

Lawline RådgivareRådgivare