Vart lämnar jag klagomål om en skola?

hur anmäler man skolor

Lawline svarar

Hej! Och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Du undrar hur man anmäler en skola, och jag tolkar det som att du vill lämna in ett klagomål. Klagomål lämnar du till Skolinspektionen.

Vad du kan anmäla till Skolinspektionen är bl.a. missförhållanden i skolan eller förskolan eller om en legitimerad lärare eller förskollärare har betett sig olämpligt eller varit oskicklig i sitt arbete. HÄR kan du se en mer utförlig utläggning om vad du kan anmäla till Skolinspektionen.

Jag hoppas att jag förstått din fråga rätt och att du fått svar på det du undrade över.

Med vänliga hälsningar,

Oliver SvenssonRådgivare