Svarskuvert för kallelse till bouppteckning

Hej! Ska skicka ut en kallelse till bouppteckning och undrar om man. Ska skicka med ett svars kuvert med brevet?

/Mats

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Du behöver inte skicka med ett svarskuvert med brevet. Det viktiga är att alla personer har blivit kallade på ett riktigt sätt. Kallelsen bör därför skickas i rekommenderat brev. Postens kvitto kan man då använda som bevis på att kallelse har skickats om någon person inte närvarar på bouppteckningen.

Du kan skicka med ett svarskuvert där personen i fråga intygar att han eller hon har blivit kallad till förrättningen i god tid.

Återkom gärna vid eventuella funderingar.

Vänligen,

Robert GreenRådgivare