FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt31/03/2016

Skolarbete

Hej!

Jag gör ett juridikarbete i skolan och undrar om ni har något bra exempel på fall eller liknande som beskriver hur IS medlemmar döms i Sverige för brott de gjort utomlands. Tack på förhand.

Lawline svarar

Hej,

Tack för att Du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Lawline har en policy att inte svara på som gäller skolarbeten eller skoluppgifter. Du kan använda vår sökfunktion för att hitta liknande situationer om personer som utför brott i utomlands och blir dömda för det i sitt hemland.

Ett annat tips är att söka på rättsfall på lagen.nu, genom att klicka här, för att hitta fall som behandlar situationen du söker efter.

Mvh,

Johan HåkanssonRådgivare