Skadestånd vid tjänstefel.

Hej!

Jag skickar med en länk som handlar om mig och min son. Skulle vara tacksam om den lästes då jag funderar på att ansöka om skadestånd. Tror ni att det finns en chans att få skadestånd med tanke på den psykiska påfrestningen det innebar när kommunen gjorde tjänstefel? Hur ska man formulera sig och hur mycket ska jag yrka på?

Vore tacksam för svar!

Vänligen,

http://www.jonkopingsposten.se/artikel/20664/hon-brot-ihop-i-vantan-pa-hjalp#.Up1wCMRWz0s

Lawline svarar

Hej!

Jag har läst den artikel du har länkat.

Lawline är en tjänst som främst är till för att sänka trösklarna till något som för många är främmande och upplevs svårt. Detta innebär dock att det finns en gräns där det inte är optimalt att vi ger råd, jag anser att ditt problem överskrider en sådan gräns.

Tolka nu inte detta som att vi inte uppskattar din fråga och andra liknande frågor. Vi hjälper gärna i den mån vi kan. Jag anser dock att din fråga är så komplicerad att den rådgivning vi kan ge inte kommer vara tillfredsställande, utan att du bör vända dig med din fråga till en yrkesverksam jurist.

Med förhoppning att du ska finna en lösning,

Vänligen,

Christopher EscalanteRådgivare