FrågaKÖPRÄTTÖvrigt31/10/2020

Rätt till faktura

Har jag rätt att kräva en specificerad faktura på ett special beställt kök? inklusive vitvaror.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline! Det korta svaret är nej, det finns ingen lagreglerad skyldighet för ett företag som byggt ett specialdesignat kök att tillhandahålla en specificerad faktura. Däremot kan man absolut kräva att få med det som villkor i samband med att man ingår köpeavtalet. Hoppas du fick svar på din fråga!

Pontus AlmquistRådgivare