Möjligheten att överlåta enskild firma

Hej.

Jag äger en enskild firma. Kan jag skriva över den på min sambo? Om ja, hur går jag tillväga? Mvh

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Svaret är ja, du kan skriva över din enskilda firma på din sambo. Det gör du genom att fylla i blanketten som du hittar via denna länk och sedan skickar den till bolagsverket. Ytterligare information och regler hittar du på sidan två i blanketten.

Hoppas att du fick svar på din fråga, och välkommen åter till Lawline.

Med vänlig hälsning

Christoffer ThorellRådgivare