FrågaARKIVÖvrigt31/12/2019

Måste jag betala parkeringsböter även om skyltningen varit otydlig?

Parkerat på en privat parkering utanför Lidl där det när affären inte är öppen råder parkeringsförbud. Fick en påminnelse om obetalda p böter vilket jag överklagade pga jag tyckte att skyltningen var otydlig, har tagit bild på plats som visar att skylten är placerad nära infarten framåtlutad samt riktad lite snett ifrån mitt håll där jag körde in. Fick svar från p bolaget att detta inte gällde som tillräckligt argument utan boten ska betalas.

Tilläggas att det satt ingen bot på bilen när jag kom tillbaka, men såg p-vakten sitta i sin bil. Är det lönt att gå vidare?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Med vänlig hälsning,

Caroline Hallén LindqvistRådgivare