FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt25/10/2018

Lawlines avtalstjänster

Kan jag be lawline att skicka mig ett utkast till en framtidsfullmakt? Jag hade väntat mig att ett sådant skulle vara tillgängligt på denna sida för nerladdning i enlighet vad som sagts i tidningen Hem&Hyra.

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline.

Det är riktigt att Lawline erbjuder möjlighet att utforma en framtidsfullmakt. Detta är en del av Lawlines betaltjänster och du finner dessa under fliken Avtal. Under fliken avtal finner du sedan en länk som tar dig vidare för att utforma din fullmakt.

Det går till så att du först fyller i dina uppgifter i avtalsformuläret och därefter kontrollerar du att alla uppgifter är riktiga. Sedan du bekräftat uppgifterna betalar du för tjänsten och därefter tar du emot avtalet i pdf-format. Slutligen skriver du ut avtalet och skriver under det.

Är du intresserad av att läsa mer om framtidsfullmakter i allmänhet kan jag hänvisa till lagen om framtidsfullmakter och informationen som tillhandahålls på hemsidan konsumenternas.se.

Jag hoppas detta besvarade din fråga! Är det något annat du undrar är du varmt välkommen att ställa en ny fråga.

Lawline RådgivareRådgivare