FrågaARKIVÖvrigt05/02/2018

Lawline besvarar inte skolfrågor

hej. jag håller på med ett skolarbete i juridik där vi ska hitta på en rättegång. och då skulle jag behöva få svar på vad en 17 årig person som har kört onykter med en promille halt över 1,0 promille som kör på en person vid ett bevakat övergångsställe så att den person bryter ett antal revben och får en punkterad lunga då han har kört mot rött. detta skulle vara väldigt snällt om ni skulle kunna svara på. detta har alltså inte hänt utan det är en påhittad situation

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline!

Vi på Lawline besvarar tyvärr inte skolfrågor, utan endast frågor som rör konkreta juridiska ärenden. Jag kan därför inte svara på din fråga.

Med vänlig hälsning,

Simon WikströmRådgivare