Körkortstillstånd i mobilen

Hej! Får man övningsköra med en bild på körkortstillståndet?

MVH A

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Den som ansökt om körkortstillstånd och har en digital brevlåda får beviset i elektronisk form och kan därmed visa upp det i mobilen i stället för att ta med sig pappret till trafikskolan.

Bevis om körkortstillstånd skickas till den sökande efter att Transportstyrelsen fattat beslut om körkortstillstånd för grupp 1, 2 eller 3. Den som har en digital brevlåda kommer att få beviset skickat dit i stället för på posten.

Du kan läsa mer om körkortstillstånd på transportstyrelsens hemsida, här.

Hoppas du fått svar på din fråga!

Vänliga hälsningar,

Minella KurjakovicRådgivare