FrågaKÖPRÄTTÖvrigt16/11/2020

Köpeavtal - ett exempel för respektive part

Hej,

Jag undrar om inte ett köpeavtal måste vara lika mellan köpare och säljare? Jag köpte en bil men företaget och jag har olika innehåll i köpeavtalet.

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Vid köpeavtal ska parterna se till att köpeavtalet upprättas i två exempel, ett exempel för respektive part. Om det är så att du inte har fått ett exempel av det fullständiga köpeavtalet så bör du kontakta säljaren om detta. Du som köpare har rätt att känna till alla avtalsvillkor i ert avtal.

Hoppas du fick svar på din fråga!

Vänliga hälsningar,

Minella KurjakovicRådgivare