FrågaASSOCIATIONSRÄTTBolag28/02/2022

Kan Lawline hjälpa mig skriva förhandsavtal och aktiebolagsavtal?

Hej,

Jag är student och har därför inte ekonomisk styrka men har en affärsidé som jag vill skydda samt författa juridiskt korrekta avtal för, både förhandsavtal samt aktiebolagsavtal. Är detta något som ni kan hjälpa med eller vet ni vart jag kan vända mig?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Jag tolkar din fråga som att du vill jag berättar hur du kan gå vidare för att skriva juridiskt korrekta avtal gällande din affärsidé. Det gäller dels förhandsavtal och dels aktiebolagsavtal.

Boka tid med våra jurister

Du har nu hört av dig till vår studentrådgivningstjänst. Vi som svarar på allmänhetens frågor är juriststudenter och svaren publiceras tillgängligt för alla på vår hemsida. Du behöver hjälp med avtal som gäller just din affärsidé. Du är välkommen att kontakta våra jurister.

Utifrån uppgifterna i din fråga är det vad jag kan säga just nu. Du är välkommen att höra av dig igen om du fortfarande har frågor utifrån just dina omständigheter.

Jag hoppas att du känner att du har fått svar på din fråga!

Med vänliga hälsningar,

Felix HöglundRådgivare