FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt29/05/2023

Kan Lawline erbjuda rättslig rådgivning i ärenden rörande försäkringstvister?

Kan ni hjälpa till att tyda försäkringsvillkor? Ja vill överklaga ett beslut till Trygg-Hansa ang Organförlust.

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline för juridisk rådgivning.

Jag förstår din fråga som att du undrar om Lawline kan hjälpa dig i ett försäkringsrelaterat ärende.

Lawline erbjuder en rad olika juridiska tjänster och kan vara behjälpliga med rättslig rådgivning för såväl privatpersoner som för företag. Detta innefattar de allra flesta juridiska utmaningar man kan tänka sig, bland annat rättsutredningar (vilket, möjligtvis, skulle kunna inbegripa en genomgång av rättsläget vad gäller t.ex. försäkringsvillkor), upprättande av diverse avtal med mera. För att veta om du faktiskt kan få den hjälp som du efterfrågar rekommenderar jag dig att kontakta vår juristbyrå, förslagsvis via telefon (se kontaktuppgifter nedan). De kan hjälpa dig vidare i ditt ärende. Du kan även skicka en kostnadsfri bokningsförfrågan till vår juristbyrå. Det kan du göra här. Observera att en sådan inte är bindande.

Kontaktuppgifter till vår telefonkontakt:

Telefon: 08-533 300 04

Öppettider: Mån-fre kl. 10.00-16.00

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare