Kan jag få pengarna tillbaka för försenad expressleverans?

Kan jag få pengarna tillbaka för försenad expressfrakt från Nasty Gal?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga! Vad tråkigt att ditt paket blev försenat.

Eftersom du har ingått ett avtal med Nasty Gal och du har betalat för att din beställning skulle komma fram inom en viss tid så har Nasty Gal inte uppfyllt sitt åtagande när paketet levererades försent. Företaget har därför brutit mot ert leveransavtal.

Det är dock svårt att säga om du kan få pengarna tillbaka eftersom alla företag har speciella regler och policys för vilket ansvar de tar kring just leveransen.

Kontakta företagets kundtjänst

Mitt råd till dig är att kontakta Nasty Gal's kundtjänst (här) och förklara situationen. Skriv även att du vill få tillbaka pengarna du betalade för fraktkostnaden eftersom anledningen till att du betalade extra mycket var för att få leveransen en viss tid, vilket företaget misslyckades med.

De flesta företagen brukar vara tillmötesgående och hjälpsamma eftersom de vill ha nöjda kunder som återkommer!

Hoppas svaret kan vara till hjälp och lycka till!

Med Vänliga Hälsningar

Annelie BurströmRådgivare