Hur överklagar en beslut från Migrationsverket avseende medborgarskap?

Hej !

Migrationsverket har avslagit mitt avgörande om min svensk mednorgareskap som jag har väntat mer än sex månader på för dm här inte hunnit avgöra det inom fyra veckor Hur kan du hjälpa mig för att jag kunna få det så fort som möjligt? Finns det lösning?Jag har rätt för överklaga besluten.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Vad är problemet?
Frågan gäller överklagande av migrationsverkets beslut om avslag på ansökan om svenskt medborgarskap.

Utredning
Du kan läsa mer om förutsättningarna för att bli svensk medborgare här.

Det framgår av frågan att du har fått avslag ansökan om svensk medborgarskap. Då har du möjlighet att överklaga beslutet hos Migrationsverket vilket ska göras inom tre veckor från den dag då du fick beslutet. Hur du gör för att överklaga kan du läsa om i ditt beslut.

Du är varmt välkommen att kontakta Lawlines juristbyrå för hjälp med överklagandet. Lawline juristbyrå tar emot migrationsärenden och kan därför hjälpa er med att överklaga avslagsbeslutet om medborgarskap från Migrationsverket. Vi har professionella jurister som kan hjälpa er med att utreda era chanser till framgång. Sätet är i Stockholm men det finns även möjlighet att ta möten via telefon eller Skype vid behov.

Boka möte: För att boka möte med Lawlines juristbyrå rekommenderar jag att ni fyller i formuläret som ni hittar här.

Telefon: 08-533 300 04
Öppettider: måndag–fredag kl. 10.00–16.00

E-post: info@lawline.se
Observera att vi inte besvarar juridiska frågor via mail. Skicka i stället din fråga med vårt webbformulär.

Postadress:
Lawline AB
Saltmätargatan 5
113 59 Stockholm

Sammanfattningsvis, du har möjlighet att överklaga Migrationsverkets beslut inom 3 veckor från det att att du fick del av beslutet. Hur du går tillväga framgår av beslutet. Du kan kontakta Lawlines juristbyrå om du önskar hjälp med överklagandet.

Hoppas mitt svar har varit till hjälp. Har du fler frågor och funderingar är du varmt välkommen att återkomma med dessa till oss på Lawline.

Vänligen,

Cornelia IsacsonRådgivare