Hur hittar jag den totala skulden jag har till inkasso?

Vart hittar man son totala skuld till inkasso företag

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Det finns tyvärr inget nationellt register för vilka skulder du har hos inkassoföretag. De skulder du har hos Kronofogden går att begära ut från myndigheten. När det gäller skulder hos inkassoföretag (som inte gått vidare till Kronofogden) måste du istället vända dig till varje inkassoföretag med en förfrågan om ditt skuldsaldo.

Vänligen,

Dennis LavessonRådgivare