Hur får jag min fordran reglerad?

Min vän har en skuld till mig som han delvis har betalat men vill inte betala de sista av skulden har skickat betalngsföreläggade genom kronofogden men han motsatte sig kravet och hävdar skulden är löst då han har hjälpt mig med några bilar och att jag tydligt har haft grejer kvar i hans förråd som jag inte betalat plats för. De finns inget avtal skrivet om något lån. Så jag undrar om de är någon idé att ta detta vidare till tingsrätten då det inte finns något skriverit eller något vittne på lånat mer än några överföringar men det är omärkta överföringar det är 40 000 som är kvar av skulden

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline,

Utan ingående kunskap om alla för ditt ärende relevanta omständigheter är det egentligen svårt att kunna göra en adekvat bedömning. Var god kolla det nyss utskickade mailet.

Önskar trevlig helg!

Vänligen,

Jacob BjörnbergRådgivare