FrågaÖVRIGTPUL/GDPR31/07/2021

Hur får jag min c/o-adress att synas på MrKoll?

Hej om jag vill att min C/O adress ska synas på mrkoll hur gör man då?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Hur får jag min c/o-adress att synas på MrKoll?
Söktjänsten MrKoll är ett privat företag som samlar in personuppgifter från offentliga register hos myndigheter. MrKoll har förmodligen inhämtat din hemadress från Skatteverkets register. Om du har angivit en c/o-adress hos Skatteverket som inte syns vid sökning på MrKoll så rekommenderar jag dig att kontakta företagets kundservice.

Jag hoppas du fått svar på din fråga. Du är alltid välkommen att ställa en ny fråga till oss.

Med vänlig hälsning,

Zacharias GlavåRådgivare