Hjälp med arvsskifte

Var kan jag få hjälp med arvskifte då syskon ej är överens, jag behöver detta för att kunna avsluta min fars konto (inte mycket pengar ca 16000kr)

Kan kostnad för arvskifte betalas med pengarna som finns på kontot?

Lawline svarar

Hej!

Tack för din fråga.

Boupptäckarna brukar ta ut sitt arvode ur kvarlåtenskapen från den avlidne, alltså smidigast i ert fall från kontot.

Det låter som ett relativt enkelt arvsskifte om det endast är medel på ett konto som ska delas ut och kommer med stor sannolikhet inte bli särskilt dyrt. Hjälp med det kan ni få på de flesta familjebyråerna men även här på lawline genom att ta kontakt med en rådgivare.

Hoppas du fått svar på din fråga.

MVH

Patrik OlssonRådgivare