FrågaFAMILJERÄTTÖvrigt25/10/2020

Får mitt barns förskola neka mig att använda ett smeknamn på mitt barn?

Hej jag har en liten snabb fråga, min dotter har sedan födseln fått smeknamnet Monkey av mig vilket jag använder mer än hennes riktiga namn, nu är hon 5 år och kallas fortfarande monkey, kan hennes förskola neka mig att kalla henne för Monkey? Mvh Tommy

Lawline svarar

Hej Tommy och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Rent juridiskt sett kan inte någon på din dotters förskola neka dig att kalla din dotter för monkey!

Allt gott,

Suana TaficRådgivare