FrågaFAMILJERÄTTÖvrigt31/08/2020

Diagnostiserad med ADD?

Hej !

Vart ska jag vända mig om jag vill veta om jag blivit diagnoserad ADD?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Om du är över 18 år och misstänker att du har ADD kan du kontakta en vårdcentral eller en psykiatrisk mottagning för att få en första bedömning. Om du redan har varit i kontakt med en vårdcentral eller en psykiatrisk mottagning för en bedömning bör du vända dig dit för att få svar på om du blivit diagnostiserad med ADD.

Hoppas du fick svar på din fråga.

Med vänliga hälsningar,

Michaela IosifidouRådgivare