FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt08/09/2020

Besvarar Lawline skoluppgifter om EU?

Hej!

Håller just nu på med ett skolarbete om lagar, där vi bland annat ska prata om vård av EU-medborgare.

Vid vård av EU-medborgare så är det ju EU-kortet som behövs.

Men jag undrar vilken lag det är som bestämt detta med EU-kortet?

Försöker att hitta på EUparlamanentets hemsida, men finner inte vilken lag som bestämt detta med EU-kortet.

Tacksam för svar.

Lawline svarar

Hej! Vad roligt att du har hittat till Lawlines hemsida.

Dessvärre besvarar vi inte frågor som är relaterade till skoluppgifter enligt vår policy. Jag kan däremot rekommendera dig att söka i vår databas bestående av besvarade frågor som kan säkerligen hjälpa dig i ditt arbete. Därutöver vill jag tipsa dig om dessa två hemsidor:

https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=559&langId=sv

https://europa.eu/youreurope/citizens/health/unplanned-healthcare/temporary-stays/index_sv.htm

Lycka till!

Med vänlig hälsning,

Sabrina CuranRådgivare