Begäran om dubbelbetalning för samma p-bot

Jag fick en p-bot 23.04.2018 och jag betalade 500kr 27.04.2018 på plusgiro 663025-2 som står på lapp.Men jag fick brev från Hojab att jag måste betala igen samma suman av 500kr på ett annat plusgiro 945303-6 för samma p-bot,samma gatan och samma datum inom 10 dagar.

Lawline svarar

Hej! Tack för din fråga!

Jag hade rekommenderat dig att vända dig till Hojab då jag uppfattar att det var dessa som utfärdade p-boten. En möjlighet är att skicka eller faxa in en kopia på ditt kontouttrag som styrker att du betalat den ifråga varande summan till det plusgirokonto som står angivet på p-boten. Om du alltså har betalat till rätt plusgirokonto har du uppfyllt din förpliktelse och din skyldighet fullbordas i och med betalad p-bot, det finns alltså ingen möjlighet att utfärda en ny p-bot samma parkeringsöverträdelse.

Med vänlig hälsning,

Lawline RådgivareRådgivare