Hur kräver jag ersättning för en skada?

Vi har råkat ut för en vattenskada i vår nyrenoverade lägenhet. Under stambyte "råkade" byggfirma glömma ett element i vår lägenhet och nu måste alla golv rivas. Vart vänder jag mig om jag vill veta vad jag har rätt att kräva ersättning för?

Lawline svarar

Hej,

Jag rekommenderar dig att söka en advoket eller en jurist som kan hjälpa dig med att kräva ersättning för skadorna.

Med vänlig hälsning

Caroline PerlströmRådgivare