FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt04/06/2007

Villkor för gåva

Vid Gåva; om man inte anger några villkor ex.vis Fri förfoganderätt, Full äganderätt. Vad gäller, kan man sälja eller göra vad man vill?

Lawline svarar

Hej, Utgångspunkten är alltid full äganderätt. Allt annat är undantag som ska uppges särskilt som villkor till gåvan. Det finns dock inga formkrav för villkoren annat än för gåva av fastigheter. Vänligen
Gustaf LidegranRådgivare