Ta reda på om en person fått ett arv

Hej! Jag tror att min f d make fick arv under 2012. Eftersom vi har gemensamma barn är det av intresse för mig att fà veta huruvida han fick arv och hur mycket. Är det möjligt att hitta sàdan information pà ett lagenligt sätt? Tack för hjälpen

Lawline svarar

Hej,

Så vitt jag vet och kan hitta så finns det inget sätt att ta reda på om din f d make fått ett arv. Den vägen du kan gå är isf att prata med andra personer du tror kan vara inblandade i arvskiftet och på det sättet få veta till vilka arvet delades ut.

Med vänlig hälsning,

Frida KarlssonRådgivare