Hemförsäkring

Hej.Jag blev bestulen på min jacka under lunchen idag i saluhallen Göteborg.Den hängde innanför stolsryggen d.vs ej utanpå stolen jag satt på. Finns det någon chans att jag kan få ersättning av mitt försäkringsbolag eller kan man bara glömma det? Tacksam för svar.

Lawline svarar

Hej! Det som hände med din jacka var verkligen tråkigt. För att få ersättning från ditt försäkringsbolag ska du först kolla deras hemförsäkringsvillkor. Det är sannolikt att att din hemförsäkringen täcker förlust av din jacka. Du skall först göra en polisanmälan och beskriva om vad som hände. Även en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag ska göras. Har du ett kvitto på jackan vore det bra. I försäkringsbolagets hemsida kan du säkert hitta mer information om hur du bör gå tillväga för att få ersättning. Lycka till! Med vänliga hälsningar
Lan Le HuongRådgivare