Felskrivning

Hej, en fråga angående avtal/kontrakt. Om man upptäcker vid ett senare skede, alltså efter att kontraktet är signerat, att org. nr. som hyresvärden i det här fallet uppgett, inte existerar, hur är det då med kontraktets giltighet? Tacksam för svar. /

Lawline svarar

Hej, Att avtalet innehåller en felaktig uppgift om den ena avtalsparten är inte ett misstag som leder till ogiltighet av själva avtalet. För att ett avtal ska bli ogiltigt krävs för det första att det rör sig om ett relevant misstag som rör avtalets själva innehåll, vilket det inte gör i det aktuella fallet. Kontraktet i fråga är av den anledningen giltigt. Vänligen,
Andreas VinqvistRådgivare