Kan Lawline vara behjälpliga med upprättande av testamente?

Behöver er hjälp att skriva om mitt testamente övertydligt där det framgår att vi har äktenskapsförord och mina två barn ärver allt och vi följer svensk lag. Vi bor och är folkbokförda I Frankrike. Ni behöver således kopia på mitt nuvarande testamente och kopia på vårt äktenskapsförord. Kommer att ombesörja översättningen till franska i Nice själv. Kan jag få det klart på ert kontor X/X? Mvh N.N.

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline för juridisk rådgivning.

Jag förstår din fråga som att du undrar om Lawline kan hjälpa dig med att upprätta, alternativt göra vissa ändringar i, ett testamente.

Lawline erbjuder en rad olika juridiska tjänster och kan vara behjälpliga med rättslig rådgivning för såväl privatpersoner som för företag. Detta inbegriper de allra flesta juridiska utmaningar man kan tänka sig, bland annat rättsutredningar, upprättande av diverse avtal med mera. Det innefattar även hjälp med att, till ett fast pris, upprätta testamente (för mer information se här). Således kan vi, absolut, hjälpa dig att upprätta ett sådant. Hur snabbt vi kan göra det kan jag, dessvärre, inte uttala mig om. För att veta om du faktiskt kan få den hjälp som du efterfrågar, inom den tidsram som du önskar, rekommenderar jag dig därför att kontakta vår juristbyrå, förslagsvis via telefon (se kontaktuppgifter nedan). De kan hjälpa dig vidare i ditt ärende. Du kan även skicka en kostnadsfri bokningsförfrågan till vår juristbyrå. Det kan du göra här. Observera att en sådan inte är bindande.

Kontaktuppgifter till vår telefonkontakt:

Telefon: 08-533 300 04

Öppettider: Mån-fre kl. 10.00-16.00

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare