Vart kan jag vända mig om jag vill få hjälp med att skriva ett testamente?

Hej

Kan man få hjälp av er med ett testamente

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Jag tolkar din fråga som att du vill ha hjälp med att skriva ett testamente och kommer därför i mitt svar att ge dig råd om vart du kan vända dig för att få hjälp.

Kan jag få hjälp med att skriva ett testamente?

Du undrar om du kan få hjälp med att upprätta ett testamente. Det kan du! För att du ska få en så bra och uttömmande utformning av testamentet, skulle jag rekommendera dig att du bokar tid hos en av våra jurister som kan hjälpa dig.

Allmänt om testamenten

Värt att tillägga är att det är viktigt att det i ett testamente man vill upprätta, även blir juridiskt korrekt och gällande. Vidare ska det inte finnas utrymme för olika tolkningar (p.g.a. eventuell otydlighet i formuleringen), som kan ge upphov till oenighet om dess förordnande (exempelvis om testamentet avser arv). Varför det är viktigt att man ser till att testamentet blir juridiskt korrekt och giltigt, samt att om man vill försäkra sig om att det blir uttömmande och så bra som möjligt - ta hjälp av en jurist.

Du kan boka tid för jurist direkt här: http://lawline.se/boka

Vänligen,

Isabelle SewelénRådgivare